tisdag 26 februari 2013

Team Kungälv Mayhem!

Jim, Johan och Marcus representerar Team Kungälv, och presenterar den sista cykelklassen kl 18.00.

Team Kungälv är en av Göteborgsregionens yngsta, men tveklöst mest aktiva cykelklubbar. Dessutom en av de klart trevligaste (obs, redaktören är partisk i frågan.. ;) ) och framåtsträvande!


Vi som presenterar är då tre av Team Kungälvs 9 man starka tävlingslag. Lite kort om oss:

Johan Andersson är 38 år, sambo med två barn + två bonusbarn. Klassas som lagets spurtare och har tävlingscyklat sedan 2007.
Ska man leva på gamla meriter kan han minsann stoltsera med följande: Tjörnmästare i fotboll (som 4e klassare), Distriktsmästare Brottning (1986) samt distriktsmästare Hockey i Mölndal (1991)..
Dessutom är han som ni ser nedan en hejare på den nya tävlingsformen - "Monark-tempo".


Marcus Larsson är lagets stora ledstjärna och den som får alla trådar att falla på plats. Om än inte äldst så vill han gärna själv att vi tänker och talar om honom som "pappa"..
När jag bad han att beskriva sig själv fick jag det enormt uttömmande svaret:
"Jag är kass på sånt här J! 2 barns pappa, sambo, ca 100 år gammal, gillar att bli full, gillar inte att bli frånåkt.." å det säger väl allt så vi kör på den!


Själv heter jag Jim Berg och är varken pappa, gammal, sambo eller Tjörnmästare i fotboll. Däremot klassas jag som lagets "toy-boy". Enligt ovan nämnda pappa iaf, framförallt relaterat till att tydligen verkar det som att jag fokuserar mer på att skorna ska matcha cykeln än att faktiskt träna.. Kan väl ligga en del i det oxå så vi kör på den! =)



Klassen vi ska köra beskrivs hur enkelt som helst..
Vi kommer köra ut allt du har, och lite till.

Vi gjorde helt enkelt som så att var och en fick välja ut det absolut värsta/jobbigaste vi vet vad gäller cykelträning. Sen slängde vi på lite musik, å så kör vi. som fan.

Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar