torsdag 3 maj 2012

Cykel vs IndoorWalking "Mea Mundi" (C1)

Så var det dags för ännu en ovanlig klass som sällar sig till skaran av fusionklasser på vårt event. Nu är det Eyal och Peo som spinner (ha ha) vidare på sitt tema Cykel vs IndoorWalking.
För er som inte träffat dem är killarna duon man inte kan låta bli att älska, och såklart har de gett oss en passbeskrivning och presentation av sig själva som inte är som någon annan.. =)
Håll tillgodo!


Passbeskrivning:
"Mea Mundi
Vår jord tillhör barnen. Och oss och dig. Det kan ingen ta ifrån oss.
Pyramider finns i Egypten. Vulkaner finns på Island. Trappor finns på Lindholmen. En vulkanformad trappyramid.
Vita est mysterium."




Om Peo, tre frågor från Eyal till Peo med svar:


"1. Hur skulle en 5-åring avatar beskriva dig, tror du?
Inte det minsta blå, snarare rosa eftersom jag tydligen inte har vett att smörja in mig när solen skiner...

2. Om du kunde ge Peo 10 år ett par råd på vägen, vad skulle det vara?
1. Kör din egen grej och strunta i vad andra tycker.
2. Ligg så ofta du kan och får.
3. Man måste inte vänta till att man är 35 år innan man börjar träna.
4. Bara du klarar fem år till så kommer livet att bli uthärdligt. Ge det ytterligare 25 så blir det riktigt bra.

3. Om du var en superhjälte vilken superkraft skulle du vilja ha, superstyrka eller superintelligens, och varför?
Lätt! Superintelligens. Styrka går att träna upp."





Om Eyal, tre frågor från Peo till Eyal med svar:

"1. Om jorden vore platt, hur skulle ditt liv ha förändrats?
Jag skulle förmodligen falla fritt eftersom jag trillade över kanten. När jag börjar så fortsätter jag, ungefär som en duracell-kanin fast inte rosa 

2. Om barn och jorden: barn har ett nära förhållande till jorden och äter den gärna. Det där ändras ofta i vuxen ålder. Hur tror du att det kommer sig? 
Enkelt, lösgodis är mycket godare...mums 

3. Australien är ju ett härligt land där man kan träffa sådana man vill lära känna lite extra. Vilka andra länder vill du prova på innan du dör? 
Ohhh, det här är svår fråga. men om jag får välja en plats så skulle det vara Afrika. Jag tror att det skulle vara en häftig upplevelse att utforska naturen och lära känna kulturen."



Red. Jag lovar dig utsvävningar i stor stil, och svett i mass på detta pass.
Kom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar