torsdag 26 april 2012

Cykel - Le Tour De Woods (C6)

Nästa cykelklass, och även den avslutande på helgen blir en hejdundrande upplevelse i visuell och musikalisk variation!

Klassen heter "Le Tour De Woods" och såhär beskriver Kenneth och Sofia den:

"En cykelklass som tar dig med ut i en mix av två helt skilda världar.
Tänk dig att cykla på en landsväg med rackstäckor och berg, sedan svänger du rakt ut i MTB världen med skog, lera, stenar och rötter."
Det blir då en upplevelse som garanterat kommer bli ett minne!

Stjärnorna som hittat på detta är Kenneth Stenberg från Borås och Sofia Berndtsson från Göteborg.
Såhär beskriver de sig själva:

"Sofia, 22 år är en cykel- och träningsälskande sjuksköterskestuderande, sprallig liten sak! Och instruktör på Sportlife, såklart!
Tycker om att känna svetten rinna, endorfinerna rusa i kroppen och musklerna få utsättas för ordentligt arbete. Drivs av tron att ”inget hinder är för högt att klättra över”. Har svårt att sitta still och lever som bäst när det händer mycket runt omkring mig!

Erfarenhet från MTB-cykeln sedan ett par år tillbaka och försöker plocka in dessa upplevelser i mitt instruerande, och det är precis vad jag kommer bjuda på under årets Blå Bandet.
Frågan som kvarstår, vågar du utmana mig i all lera, luriga klättringar och slingriga stigar?"


"Kenneth Stenberg, jag instruerar på Sportlife Borås, en lugn och sansad kille som gillar att utmana sina deltagare med snabba raksträckor och tuffa klättringar i bergen.

Jag tar dig med på olika utmaningar där du får testa din kropp maximalt, så kom och cykla!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar